Doaku buat kekasih

Posted: September 3, 2011 in MY LIFE

Ya-Rabbul Ariffin
Tuhanku,Seandainya telah kau takdirkan dia milikku.. tercipta buatku
Dekatkan lah hatinya dengan hatiku
Tetapkan lah kemesraan antara kami
Agar kebahagiaan ini kekal abadi

Ya Muhaimin
Dan Tuhanku
Seiringkan lah kami mengharungi hidup luas ini
Ke tepian yang sejahtera

Ya Rabbul Fatihin
Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandangan ku
Luput dari ingatan ku
Dan peliharalah aku dari kecewa

Ya Rabbul Izzati
Serta Tuhanku yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan melontar bayangannya ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Dan gelap pekat awan
Agar aku bisa bahagia
Walaupun tanpa dirinya

Ya Rabbul Quddus
Dan Tuhanku
Biar sekuat mana aku menyintainya
Aku pohon agar Tuhanku
Melenyapkan perasaan ini
Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku

Ya Rahman Ya Rahim
Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku
Kupohan agar takdir memperkuatkan kasihku padanya
Selagi tidak melebihi kasihku padaMU

Amin.

=  A POEM FOR YOU =


Those day i believe that i’ll always be
A lonely number like root of three
Those day i believe to never see the sun, as 360°
As the divide that once occur in our life
Such is my reality, a sad irrationality

But then u come and minus it
Erase those area with new shape
Now that i have you
Together now we’ll multiply
Our love to an infinity value
To form a number that we want
To sketch our own future

We break free from our mortal bonds
With the wave of magic wands
then our love has been renewed……. :)

locked by ‘Q’ chain ^_^

= I LOVE YOU =

Create New Partition Window7 :D

Posted: May 26, 2011 in MY LIFE

CLICK ON IMAGE TO ENLARGE.. TENKIU XD

  • You will first need to shrink a partition or volume from the free space on a disk to create unallocated space on that disk to use to create the new partition or volume with on the same disk.

NOTE: If this is a new HDD that is all unallocated space, then you can skip this step and go straight to step 2.

  • Click on Computer Management in Administrative Tools, then close the Administrative Tools window.
  • In the left pane under Storage, click on Disk Management.

(See screenshot below)

Partition or Volume - Create New-create_step1.jpg

  • In the middle pane, right click on the empty unallocated partition or volume and click on New Simple Volume.

(See screenshot above)

  • Click on the Next button.

(See screenshot below)

Partition or Volume - Create New-create_step2.jpg

Partition or Volume - Create New-create_step2.jpg

  • Type in how many MB (1 GB = 1024 MB) you want to use from the unallocated partition to create the new partition with, then click on the Next button.

(See screenshot below)
NOTE: If you want to use all of the unallocated partition to create the new partition with, then type all of the maximum disk space shown for the unallocated partition. If you do not use all of the maximum disk space, then you can use the left over space from the unallocted partition to create another new partitionwith.

Partition or Volume - Create New-create_step3.jpg

  • Select an available drive letter that you want to be assigned to the new partition in Computer, then click on the Nextbutton.

(See screenshot below)

Partition or Volume - Create New-create_step4.jpg

  • Type in a volume label name that you want for the new partition, check the Perform a quick format box, and click on the Next button.

(See screenshot below)

Partition or Volume - Create New-create_step5.jpg

  • Click on the Finish button.

(See screenshot below)

Partition or Volume - Create New-create_step6.jpg

  • The new primary partition or volume has now been created with the assigned unallocted partition space (step 7).

(See screenshot below)

Partition or Volume - Create New-create_step7.jpg

  •  Close the Computer Management window.

(See screenshot above)

Does Love Need A Reason??

Posted: February 26, 2011 in MY LIFE

Does Love need a Reason…… ?

Once a lady when having a conversation with her lover, asked:

Lady : Why do you like me..? Why do you love me?

Man : I can t tell the reason.. but I really like you..

Lady : You can t even tell me the reason… how can you say you like
me? How can you say you love me?

Man : I really don t know the reason, but I can prove that I loveU.

Lady : Proof? No! I want you to tell me the reason. My friend’s
boyfriend can tell her why he loves her but not you!

Man : Ok..ok!!! Erm… because you are beautiful,

because your voice is sweet,

because you are caring,

because you are loving,

because you are thoughtful,

because of your smile,

because of your every movements.

The lady felt very sat is fied with the man s answer.

Unfortunately, a few days later, the Lady met with an accident
and went in comma.

The Guy then placed a letter by her side, and here is the
content:

Darling,

Because of your sweet voice that I love you…

Now can you talk? No! Therefore I cannot love you.

Because of your care and concern that I like you..

Now that you cannot show them, therefore I cannot love you.

Because of your smile,

because of your every movements that I love you..

Now can you smile? Now can you move?

No, therefore I cannot love you…

If love needs a reason, like now,

There is no reason for me to love you anymore.

Does love need a reason? NO!

Therefore, I still love you…

p/s :

how sweet.. ~

to gurl.. dont ask man why he love you..

his answer not probably da aswer u want..

think positive.. open minded..

dont get carried away by ur desire..

LOL~~!!

Kisah rumput & Orang yang disayangi…..

Posted: February 25, 2011 in MY LIFE

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:

Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu: Oh, awak nak tahu ke? Emmm…baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye…mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar: Baiklah…apa yang saya harus buat?

Cikgu: Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar: Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Pelajar: Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar: Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu: Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.

 

 

 

TELATAH SUAMI SI PROGRAMMER.. hahaha~

Posted: February 25, 2011 in MY LIFE

Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang “programmer”, anda perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal dikemudian hari.

Ini adalah contoh daripada seorang hamba Allah yang mengadu pada mengenai hubungan dia dan si suami, seorang programmer setiap hari………………

Suami: (Setelah balik lewat dari pejabat) “Selamat malam sayang, sekarang saya logged in.”
Isteri: Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami: Bad command or filename.

Isteri: Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!
Suami: Errorneous syntax. Abort?

Isteri: Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa….. Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?
Suami: Variable not found…

Isteri: Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.
Suami: Sharing Violation. Access denied…

Isteri: Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.
Suami: Too many parameters…

Isteri: Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.
Suami: Data type mismatch.

Isteri: Abang nih memang betul-betul tak berguna la.
Suami: It’s by Default.

Isteri: Macamana pula dengan gaji abang?
Suami: File in use … Try later.

Isteri: Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai isteri?
Suami: Unknown Virus.

Cerpen Cinta: Yes Sir!

Posted: February 25, 2011 in MY LIFE

ORANG kata, jangan benci sangat pada seseorang, kelak kita akan menyintainya separuh
mati. Walau tidak termaktub dalam kitab, namun kata-kata inilah yang diperturunkan dari
generasi ke generasi.
Pepatah Inggeris pula ada menyebut, it takes a second to know someone, a minute to like
someone, an hour to love someone but it takes the rest of your life to forget your love
ones. Tiada kajian saintifik membuktikan kesahihannya kerana proses kehidupan
manusialah yang menjadi saksi kebenaran pepatah tersebut.
Kata orang, cinta pertama sukar dilupakan walau datang cinta lain kemudiannya. Aku
menyangkal. Perjalanan hidupku membuktikan sebaliknya. Tidak semua orang bertuah
memiliki cinta pertama sebagai cinta sejati. Bagiku, cinta pertama untuk dikenang. Cinta
yang datang kemudiannya mungkin cinta sejati.
Kita tidak tahu bila kita akan bertemu cinta sejati kita. Mungkin pada cinta pertama,
kedua, ketiga atau akhirnya kita menyedari bahawa cinta sejati kita hanyalah pada Ilahi.
Namun aku bersyukur kerana cinta sejatiku pada Penciptalah yang mempertemukanku
dengan insan yang salah dahulu sebelum menemui cinta sejatiku.
Usiaku genap 22 tahun tiga hari lepas. Aku punya kisah cinta yang padan dengan pepatah
tersebut. Ya, kerana bencilah aku menahan rasa cinta separuh mati kini. Walaupun baru
kutinggalkan hampir empat bulan lalu, aku yakin dan percaya, cinta itulah yang akan
terus kukenang selamanya.
Dia, banyak mengajarku bidang ilmu yang kucintai, arkitektur. Dia dengan sinis, sering
menegurku tanggungjawab dan peranan seorang insan. Dia, kutinggalkan bersama
kenangan. Pastilah kerana cintaku ini pernah bergelar pensyarahku, juga mantan
suamiku.
“Saya cabar awak.”
“Saya cabar awak kahwin dengan saya sebaik saja awak habis belajar, which means in
this three months time. It’s just a challenge. If you aren’t dare to, i bet you to tell me all
the reasons why you hate me so much. Well, what would you say?”
Cabarannya langsung tidak mengujakan namun ayat terakhirnya benar-benar
mencabarku. Aku terima cabarannya asalkan dia juga menyahut cabaranku – kecuali
ketika upacara membatalkan wuduk di majlis akan nikah, aku mencabarnya agar tidak
langsung menyentuhku. Saat dia menyentuhku, talak jatuh ke atasku. Dengan wajah
selamba dan senyuman sinis, dia menyahut cabaranku. Termeterailah perjanjian kami
malam itu bersaksikan rakan-rakanku. Gila.
Lawatan akademik yang paling menyayat hati. Rakan-rakan menghakimi perbuatanku.
Pelbagai pertanyaan mereka lontarkan. Pulang dari Bali dan kembali meneruskan
pengajian, saban hari mereka memujukku melepaskan cabaran. Asal saja Encik Zhafran
mengajar, suasana janggal. Kerap dia menghasutku dengan sinis supaya melepaskan
cabarannya. Lemas, kadangkala berasa hampir tewas namun janji tetap janji. Aku mahu
lebih tabah, lebih kuat. Cukuplah kisah lama.
Hakikatnya aku tidak tahu salahku hingga begitu sekali dia membenciku. Aku hanya
insan biasa dengan rutin hidup normal, suka mengelamun dan tiada keistimewaan lain.
Seingatku, hari pertama semester ketiga, dia hadir memperkenalkan diri sebagai Encik
Zhafran, mengajar reka bentuk seni bina. Panggilan formal dan santai, Sir Zhafran. Satu
tabiatnya, setiap kali dia bertanya ya atau tidak, kami perlu menjawab, “Yes sir!” atau
“No Sir!” dengan tegas. Aneh.
Entah mengapa, setiap kali dia menyebut namaku, Aisyah, aku rasa menyampah.
Walaupun begitu, aku tetap menghormatinya. Dia prihatin dengan kerjaku, tidak pernah
sekalipun dia mungkir singgah di mejaku ketika sesi tutorial. Komennya yang tegas dan
membina menyenangkanku. Realitinya, dia juga penyumbang kepada kejayaanku beroleh
A dalam subjek tersebut. Untuk itu, aku amat berterima kasih.
Entah mana silapnya, sikap ramah dan prihatinnya terhadapku cuma bertahan satu
semester sahaja. Menginjak ke semester keempat, ada saja sikap dan perbuatanku yang
tidak kena di matanya. Sesi tutorial, dia tidak lagi singgah di mejaku. Sesi pembentangan,
dia jarang menumpukan perhatian namun banyak pula komen dan sindirannya.
Kadangkala, terasa seperti diaibkan.
Rakan-rakan menyuruhku bersabar. Mereka juga hairan dengan perubahan tingkahnya
terhadapku. Aku muhasabah diri, mencari khilaf yang mungkin menggurisnya. Namun
aku buntu. Perasaanku yang sedih dengan perlakuannya bertukar benci lalu aku juga
bersikap dingin terhadapnya.
Benar, kebencian bernanah andai kita tidak merawatnya. Setahun dibiar, akhirnya
‘nanah’ itu pecah lalu terluahlah segala kebencian. Malam persembahan kebudayaan
Malaysia – Bali menjadi saksi kebencian kami yang akhirnya bertukar tragedi. Dalam
amarah, kami saling mencabar disaksikan rakan-rakan. Aku akan pastikan kemenangan
milikku.
Menghormati syariat dan adat, dia melakukan semua yang sepatutnya – menghantar
rombongan dan merancang majlis. Ibu tergamam tatkala cincin emas dihulurkan Datin
Afifah. Bila ditanya, tenang saja kami menjawab, dah jodoh. Kami memang pandai
berlakon, mesra dan ramah di khalayak ramai.
Rabu, peperiksaan akhir tamat. Sabtu, hari ‘bahagiaku’ menjelang. Majlis akad nikah
bersekali resepsi disambut meriah. Tidak henti-henti aku menguntum senyum ‘bahagia’.
Pastilah, sebentar nanti aku akan memenangi cabaran ini. Hatiku ketawa puas.
Selepas Zuhur, bersaksikan seluruh ahli keluarga, pensyarah dan rakan-rakan, kami
diijabkabul. Saat bertentang mata dengannya dan menguntum senyum, aku sayu.
Walaupun sekadar permainan, akhirnya aku bergelar isteri. Bodohkah aku?
Cabaran bertukar tangan. Kehidupan kami unik. Tiada bulan madu. Di kondonya, kami
tinggal berlainan bilik. Dingin dan terasing. Tiada interaksi yang kerap, bertegur sekadar
bertanya perkara yang patut, mengejutkan Subuh atau saling menyindir. Makan biasanya
asing, dia di dapur dan aku di hadapan televisyen. Aku menjalani kehidupan yang
bahagia sepanjang menyiapkan tesis akhir pengajian bersama ’suamiku’. Dia juga
berpegang pada janji. Aku rasa selamat walau tidak mengunci pintu bilik di malam hari.
Keadaannya yang demam teruk satu pagi sebulan selepas pernikahan kami
menyedarkanku. Dalam demam dan batuk, dia berkeras tidak mengizinkanku
menyentuhnya, bimbang nanti jatuh talak. Gila aku dibuatnya. Kutegaskan sekali lagi
syarat cabaran, hanya dia yang tidak boleh menyentuhku, bukan aku. Selama tiga hari
menjaganya, aku menyediakan makanan, menyuapkan ubat, menuam dahinya, mengelap
badannya malah menemankannya hingga tidur. Kami cuma diam, kadangkala aku
perasan genangan air matanya. Sepanjang itu dia berusaha tidak menyentuhku. Betapa
dia berpegang pada janji. Aku bungkam. Mengapa?
Selepas dia pulih, kehidupan kami kembali normal. Runsing dengan sikapnya dan
tertekan menyiapkan tesis, fikiran dan kesihatanku terganggu. Walaupun demam, aku
nekad menyudahkannya. Gagal. Panas badan menghentikanku. Tinggal beberapa muka
lagi ketika aku tertidur di depan komputer pukul empat pagi. Jam satu petang terjaga, aku
panik. Komputerku ditutup. Pandanganku menangkap tiga buah buku berkulit keras siap
dijilid dengan namaku di atasnya. Kusemak hingga helaian terakhir. Itu tesisku! Semua
fakta dan hujah yang kulakarkan disampaikan dengan terperinci, padat dan lengkap
dengan gambarajah. Sebahagiannya bukan kerjaku, pasti kerja dia.
Maaf saya siapkan, takut awak tak sempat hantar sebelum pukul 5. Jangan risau, saya
bukan pensyarah penilai. Makanan dah disediakan, makanlah. Kalau tak larat drive, call
me, i’ll fetch you. I’m half day today. So then, take care. Again, sorry.
-Zhafran-
Nota kecil tersebut membuatkanku terjelepok ke lantai. Aku menangis, meraung kecil.
Geram dan menyampah, sebal. Cukuplah!
Tiga bulan sebumbung dengannya, aku tidak sanggup berpura-pura lagi. Aku perlu
segera keluar dari rumahnya dan hilang daripada pandangannya. Aku tak mampu terus
bersamanya. Aku nekad menerima tawaran belajar ke Glasgow. Tanpa perasaan,
kunyatakan hasrat dan minta dia melepaskanku dengan alasan aku ingin mencari cinta
pertamaku. Lama dia diam, kemudian mengangguk dan berlalu. Ibu bapaku hanya
kuberitahu tentang hasrat menyambung pengajian.
Lapangan terbang menyaksikan pertemuan dan perpisahan. Di sini juga ada ketawa dan
air mata. Dan malam itu, aku ditemani keluarga dan Zhafran. Dia banyak mendiamkan
diri, sekali-sekali melayan adik-adikku dan tersenyum memandangku. Saat perpisahan,
aku menyalami seluruh ahli keluargaku. Sampai giliran Zhafran, keluargaku menjauh.
Hanya aku dan dia. Tiba-tiba, dia menyentuhku, menarik tanganku bersalam dengannya.
Hatiku luruh. Perlahan-lahan kutunduk mencium tangannya. Air mataku bergenang.
Bangkit semula, dia mencium dahiku lama. Dengan perlahan, dia berbisik, “Saya
lepaskan awak. Carilah cinta awak. Saya doakan awak bahagia.”
Lambaian terakhirku pada mereka disertai deraian air mata yang deras mengalir. Aku
sebak, amat. Hingga mereka hilang daripada pandangan, aku hanya nampak Zhafran dan
senyuman ikhlasnya. Aku menangis dan menangis. Aku mengerti segala yang berlaku,
aku yang memintanya. Namun hatiku benar-benar pedih. Tamatlah cabaran, perjanjian
dan hubungan kami. Tapi aku pasti, sesuatu telah lama lahir dalam hatiku. Sebelum
berlepas, nombor Zhafran kudail. Lama baru kudengar suaranya. Hatiku pedih.
“Kita kalah. Tapi saya kalah teruk bila awak tak tanya alasan membenci awak.
“Sir, i hate you. I have to since i realized that i’ve fallen into you the second you call out
my name years ago and i can’t believed it.
“Saya bukan gadis suci. Memang saya masih dara tapi Ashraf dah terlalu banyak
menyentuh saya. Saya kesal dan saya bertaubat. Tapi saya rasa jijik, benci diri sendiri.
Saya tak layak untuk sesiapa. Untuk itu, saya tak sanggup menyintai awak. Lepas
kahwin, saya semakin membenci diri kerana saya sedar awak sayangkan saya. Tapi saya
tak layak untuk awak!” Aku teresak.
“I’m sorry i love you sir. But i’m so sorry i can’t love you. Take care.”
*****************
Cintaku berakhir di situ. Di bumi Inggeris ini, aku belajar mengubati hati, menyibukkan
diri dengan tugasan dan kuliah. Aku jumpa Ashraf, dia sudah berubah, juga minta
kukembali padanya. Maaf, hatiku bukan lagi untuknya. Sesekali ingatanku melayang
mengenang Zhafran. Kadangkala termimpikannya dan apabila sedar, aku menangis.
Sejak di KLIA, kami sudah tidak berhubung. Mungkin dia juga sepertiku, ingin
melupakan satu sama lain dan memulakan hidup baru. Melupakan? Semakin kuberusaha,
semakin kusedari betapa kumerinduinya.
Petang Khamis itu, aku bersiap ke masjid untuk bacaan Yassin. Musim luruh yang
nyaman menenangkan hatiku tatkala menyusuri jalan. Pemandangan hijau dan lautan
langit biru mengasyikkanku. Bam! Berpinar kepalaku terlanggar tiang lampu di tepi
kawasan masjid. Dahi kugosok, cuba mengesan sebarang perubahan.
“Langsung tak berubah, suka mengelamun.”
Aku tersentak lalu berpaling ke arah suara itu. Wajah yang kurindui itu kini di
hadapanku, sedikit cengkung.
“Ikut saya.” Zhafran terus menarik lenganku dan mengheretku ke pintu masjid. Agak
ramai orang di dewan utama. Dia berpusing memandangku. Matanya menjilat wajahku
lama. Aku diam, berdebar.
“Saya tahu awak ada banyak soalan tapi kita boleh cerita nanti. Sekarang ni, saya nak kita
masuk dalam dan nikah semula.”
Jantungku seolah terhenti. Kutatapnya dalam. Tanpa sedar aku menapak selangkah ke
belakang.
Dia menghela nafas. “Aisyah, awak tahu tak saya dah lama sayangkan awak?”
“Setiap kali saya panggil nama awak, hati saya berdebar. Saya rasa bersalah, saya tak
patut jatuh cinta pada pelajar sendiri. Sebab itulah saya dingin terhadap awak untuk
mengurangkan rasa bersalah saya. Tapi tak sangka perbuatan saya menyusahkan hingga
awak membenci saya. Malam tu di Bali, sebenarnya saya melamar awak takut-takut. Tapi
lain pula jadinya.”
Aku tergamam dengan penjelasannya.
“Semua orang buat kesilapan Aisyah, saya pun. Tapi yang penting ialah cara kita
menanganinya, siapa kita pada hari ini dan apa kita nak jadi nanti. Kisah silam awak
langsung tak mencacatkan perasaan saya terhadap awak.” Dia berhenti.
“Sebulan saya di sini mencari awak, mengikuti rutin harian awak, memandang awak dari
jauh. Saya tunggu awak habis edah. Saya tak nak rujuk, nanti kena sambung cabaran
dulu. Saya nak nikah semula dengan awak, saya nak awak jadi isteri saya semula.”
Matanya bergenang. “Saya bukan malaikat. Tak ada satu ketika pun saya tak rasa nak
sentuh awak. Bila awak tidur, saya masuk bilik tengok awak. Saya teringin usap awak,
teman awak tidur. Saya geram tengok awak ketawa depan TV. Dulu masa awak jaga
saya, saya rasa susah sangat. Saya sedih kenapa kita jadi macam tu.”
Terdengar esakan. “Aisyah, i need you, i love you so much. I can’t be apart from you
anymore. Will you take your stupid ex-hubby as your real husband again?”
Terlalu pantas dan mengejutkan. Sebak dan terharu. Lidahku kelu, air mataku sedari tadi
tidak berhenti. Lama kuterdiam, cuba mencerna kata-katanya.
“Aisyah, yes or no?”
Lamunanku tersentak. “Yes sir! I do!”
Opss! Dia senyum. Aku tunduk malu.
Orang kata, jika kita cintakan seseorang, bebaskan dia. Jika dia kembali, maknanya dia
memang tercipta untuk kita. Aku melepaskan Zhafran namun dia kembali semula padaku.
Dia menyedarkanku bahawa kita tidak boleh pilih dengan siapa kita hendak jatuh cinta.
Dia membuatkan aku yakin pada diriku. Banyak perubahan berlaku padaku sepanjang
mengenalinya. Dia membuatkan aku percaya, sesiapa jua berhak untuk bahagia kerana
bahagia diusahakan oleh kita sendiri.
Luahkan hasrat dan impian kita dengan ikhlas dan berusaha memperolehinya. Tiada doa
yang tidak didengar, tiada usaha yang disia-siakan. Percaya pada diri dan hati kita.
Cintailah diri dan cintailah segala yang kita ada, jangan persiakannya. Oleh itu, Zhafran,
terima kasih untuk segalanya.
“Aisyah sayang, where are you dear? Come here honey, i need your help.”
“Yes sir!!”

credited for actual writer : aq juz nk kongsi.. ^^

 

Happy weekend gentlemen and gedik girls sekalian.

Hari ni, erm. Bosan gila ah. Bangun-bangun, aku terus rasa macam sakit perut gila. Terus pergi tandas. Tak tau la sebab makan kat Warna Warni Aidilfitri Micet semalam atau apa. Tapi perut memang sakit. Masa aku lepak-lepak dalam tandas tu, aku terus teringat soalan-soalan pelik di email dan formspring aku.

So, aku terfikir untuk buat entri yang based on soalan-soalan formspring dan email. Dan YA. Semuanya berkisar tentang diri gadis-gadis yang tengah runsing pasal kekasih dia. Alah. Sibuk pula dia dengan kekasih. Kahwin terus kan mudah.

Okay. Lets start;

Lelaki bercakap macam keling. Dulu dia kata dia akan tunggu aku sampai bila-bila. Tapi sekarang, dia dah couple dengan girl lain. Maybe sebab girl tu lawa. Tapi, dulu pun aku suka dia. Cuma aku tak berapa yakin aku suka dia atau tak. Persoalannya, kenapa lelaki bercakap macam keling?
Eh, kenapa nak salahkan lelaki dalam hal ni. Lelaki tu cakap nak tunggu. Tapi macam ayat “Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots”.

Macam mana kalau si lelaki tu dok tunggu-tunggu and tunggu, then tiba-tiba, kau couple dengan lelaki lain. Kesian dia dok tunggu taw. Tapi awek dia sekarang ni comel ke. Bertuahnya dia. Geram pula I.

And now you menyesalkan? Siapa suruh you jual mahal sangat. Hargai someone yang suka kat kita.

I benci bf I. Bila date, dia mesti datang lambat. Perangai pun kadang-kadang tak senonoh. Kalau jumpa perempuan, mesti pandang-pandang usha-usha. Kalau dia kantoi dengan i yang dia pandang perempuan lain, boleh pula dia sengih-sengih je. Tapi I sayang dia. Kenapa eyh?
Yaa. Tu sebab aku cakap Mr Right or Prince Charming or apa-apalah yang tersenarai dalam list korang (girls) adalah tak berguna. Tak payah nak sibuk-sibuk buat list “Ciri-ciri lelaki idalam aku” sebab sekali kau dah couple kahwin, semua ciri-ciri tu hanya jadi sampah sarap je.

Pasal lelaki suka pandang perempuan lain even dah ada awek pula, well, aku rasa memang normal lah kot. Tapi biasanya flirt paling terbaik adalah di hadapan orang yang kita sayang. Sebab masa tu lah kita boleh tengok orang yang kita sayang tu jealous. Lelaki suka tau tengok awek dia jealous sebab tu tanda sayang. (Geli sial aku dok ulang perkataan sayang tu dari tadi). Sebab tu lah perempuan tak boleh ada ego tinggi. Kalau jealous tu, cakap je yang kau jealous. Tak payah nak kumpul ego. Mengada-ngada.

Saya jumpa video-vidoe tak senonoh kat dalam handphone bf. Eeeiiuuu tak senonohnya dia.
Eley, macam la kau tak pernah tengok benda-benda tak senonoh. HAHA.

Kenapa bila perempuan baik dengan lelaki, lelaki akan perasan yang perempuan suka kat dia? Kenapa?



Banyak betul kenapa kau. Actually, bukan lelaki perasan. Tapi memang… tapi… tapi you know. Lelaki kan dah limited. Sedikit sebanyak memang ada punyalah yang suka. Lagi pun, lelaki dah kenal dengan konsep lelaki dan perempuan tak akan ada istilah kawan baik.

I suka kat sorang lelaki ni. Tapi i segan lah nak mulakan perbualan dengan dia. I selalu jalan depan dia. Tapi dia tak pernah pun tegur I. Dengan perempuan lain, relax je dia borak-borak.
Aku rasa lelaki tu suka kat kau tu. Lelaki biasanya segan gila bila dekat dengan perempuan yang dia suka. Tak pun, kau tak cukup comel kot. Tapi kan, cuba kau jalan depan aku. Mana la tau kot-kot aku tegur.

Boyfriend I jealous gila bila i lepak-lepak dengan kawan baik i (lelaki). Tapi I memang dah biasa keluar berdua dengan kawan baik i tu. Boyf I pula boleh kata i curang kat dia.
Secara logicnya, bf you tak ada hak langsung nak jealous. Tapi secara moralnya, dia memang ada hak nak jealous. You pun tau kan, lelaki tak akan keluar and belanja and beli barang-barang untuk perempuan kalau dia tak suka perempuan tu. So, i rasa kawan baik you tu suka kat you.

I rasa boyfriend I gay. Hari tu masa dia jalan-jalan dengan I kat mall, dia jumpa kawan dia and terus raba punggung kawan dia tu omg omg. Kecewa gila!
Banyak betul aku jumpa keyword dari google yang macam “Adakah BF I gay?”. Aku rasa ramai awek-awek di luar sana salah faham. Kalau you all nak tahu, lelaki ni pelik-pelik sikit. Jumpa member then raba-raba memang dah biasa. Sama la macam perempuan yang pegang tangan. Lelaki tak nak pegang tangan tau. Dia nak pegang benda lain. Adil la tu. Tapi yang you kecewa kenapa? You kecewa dia raba lelaki dan bukan raba perempuan? Ish ish ish.

Salam. I sekarang dalam dilema. Tak tahu nak pilih lelaki yang mana satu. ‘A’ kaye, pandai dan hendsem. Kalau pergi mana-mana, mesti die ada belikan i something. B pula, biasa-biasa je. Tapi i rasa yang i suka kat B lebih. Tapi terjamin ke masa depan i kalau i dengan B?
Tak terjamin. You kahwin dengan B, you akan merana. Sebab semua kebahagiaan terletak pada duit. Tak ada duit tak akan happy. So, kahwin lah dengan si A yang banyak duit. Lagi pun, normal lah. Ada duit, you pun dia boleh beli. Selepas dia dah beli you, masa depan you pun carah. Yeah, realistik kan?

Okay-okay. Sorry. Actually, go for the B. Bukan sebab dia tak kaya atau apa. Tapi sebab you lagi suka B.

Kebanyakkan perempuan tengok duit dalam memilih pak we. So, kalau a girl tu tinggalkan someone just semata-mata kerana lelaki lain yang lagi kaya, maka perempuan tu dalam big problem. Why? Sebab jangan terkejut bila lelaki tinggalkan korang kerana lelaki tu jumpa perempuan yang lagi cantik. Perempuan pilih based on duit. Lelaki pilih based on kecantikan. Adil kan?

Perempuan mungkin akan cakap “I perempuan cantik. Lawa. Mesti lah high maintanance. So, i layak dapat lelaki kaya.”. Then lelaki akan balas. “Aku kaya. Aku kerja keras untuk dapatkan banyak duit. So aku deserve perempuan cantik. Jangan salahkan aku kalau aku tinggalkan kau bila aku jumpa perempuan lagi cantik dari kau. ” Again, adil kan?


Aku ada seorang kawan ni.. Dia main kayu 3 dengan bf dia and slepas kantoi, bf dia minx clash. So skang aku berkawan rapat dengan ex-bf ni. Tapi hari tu ex-bf dia, call aku cakap kawan aku ni buruk2kan aku kat ex bf dia. Aku rasa dia jeles kot. Tp sapa suh curang..ape ko rasa

Aku rasa kau patut tacle ex bf kawan kau tu.

Aku (perempuan) selalu bergaduh dengan sorang lelaki ni. Aku suka gak dia sebenarnya. Tapi ego aku tinggi. Tapi kan stiap kali gaduh je, mesti akan ada orang cakap “Asyik gadoh je, kahwin kang baru tau”. Kenapa orang suka cakap macam tu?
Sebab, orang yang dah kahwin, dia gaduh masa siang je. Tengah-tengah malam masa nak tidur tu, berbaik le.

Okay dah bye


hurmmm… lama dah x menulis lam neh.. xdak mood la.. bosan2 duk umh.. nie bru cuti 3 mggu.. hoho~ klu lama2 xtaw la jd pa kat aku neh.. dok maen game jer.. huhu…

Lepas Duka : hehehe… aku bru ja lepas berduka.. ngan “miss u know who”(cam mkwe Voldermorth la plak.. hehe).. bkn awek aku pon.. baru je nk takel.. HAHAHAHA.. tp 2 la an.. tngh2 dok takel 2 dah wat mcm2 hal.. hurmm x tentu arah aku d buatnya.. :( … tnya sket dah merajuk… terkejut aku.. sampai msg sumer x reply.. call pn x angkat.. tp xpa la an.. 2 hak dya.. so aku truskan jgk idop aku.. naseb baek dya dah oke n ktorang kwn biasa ja.. malas dah la nk pikir mende2 cam 2.. aku nk blajar dlu.. huhu.. tp klu da can nk wat cana an.. dah jodoh.. HAHAHA… so 2 la.. xde pape pon.. sje nk tlis je.. HAHA..

P/S : kpada “miss u know who”, aku hanya menulis.. hehe.. so, jgn marah na.. tujuan aku wat blog nie pon tok aku tlis mende cam neh la.. ringan sket rasa.. HUHU..

Hadir Gembira : hahaha.. ada duka msti ada gembira kan.. Allah dah aturkan yg terbaek untuk idop kta.. tp yg gembira neh bkn pasal pompuan.. neh pasal aku la.. haaaa.. hehe.. xde la.. aku gembira sbb sume dah blek cam biasa … n aku skunk neh pon dok maen game ja.. nk join jom ah.. aku men game online.. RAN Online ngan SDO-X Summer Passion… huhu.. game offline pon bnyk.. :D .. smbil wat photoshop sket.. sja nk bg nmpk elok sket laptop aku neh.. aku edit wallpaper ntok wat desktop background.. nk tngk ke? hehehe… bez ooo.. aku wat smlm… ney ha!!! aku juz place icon je kt petak2 aku wat 2.. hehehe.. puas aty lolz.. ^^ tp xdela yg warna oren tlis unregistered version 2.. huhu.. nie sbb aku gna software printscreen yg trial.. HAHA.. x jumpa lg yg full.. :p

errgggghhhhh… penat3~~

dah lama x update blog aku neh erk.. bkn ape.. sebuk stadi.. hahaha.. actually malas.. hehe .. ye la.. kn exam skrang.. dax2 U laen suma dah cuti.. ada yg dah start sem 2 dah pown.. huhuh… tp xper la.. lmbt2 pon tape.. x bnyk problem sngt.. ^^

exam ek..? ada lagi 3 paper jer lg.. Bahasa Arab Kebangsaan, Teknologi Maklumat dengan Programming.. Paper K&K(sejarah la 2), english ngan math dah langsai… risau kat IT ngan Programming ja neh.. huhuhu.. yg dah lepas suma aku yakin.. InsyaALLAH dapat 75++.. hehe..

pasal awek plak.. awek ek? bez sngt ke? nmpk cam bes..  kekal ke? susah la nk tengok kekal smpai ke kawen… xker bdosa main2kan perasan orang… kn3? kn ke bdosa janji x tunai.. korang pn tawu kn..? aku?? aku pn x taw la.. sbb bkn time aku lg rasanya.. ^^mybe aku leyh cakap camnie sbb aku x trima lagi penangannya.. hahahahahhaaa… wth!!!

satu lagi benda penting.. aku beli laptop baru.. huahahahah!!! :p

MODEL : ASUS A42DR-VX032V
PROCESSOR : AMD AthlonII P320 Dual-Core Processor (2.10GHz)
RAM : 2.00 GB DDR3
OS : WINDOW 7 HOME PREMIUM
GRAPHIC : ATI RADEON 1GB

SPECIALITY : FACE-RECOGNITION LOGON, etc(x explore abes lg.. ^^)

 

aku kena gossip?? ngok btol laaa “deorang” 2…. hadoooiiiiii…sian dak 2.. huhuw.. krana aku dea diperli oleyh kwn2 dyer.. :(

p/s : aku xde awek oke!!! jgn dok pndai2!!